Berry green smoothie

Hej snyggingar!

Dags att ge din kropp lite kärlek!
Jag älskar smoothies i olika former, både gröna varianter och smoothies med bär och liknande. Jag brukar variera och göra utifrån det jag har hemma. Frysen brukar oftast vara laddad med diverse saker redo att mixa.
Tips att ha i frysen: gröna ärtor, spenat, grönkål, skivad banan, blåbär, hallon, mango, svarta vinbär och lingon.
Då är det bara att kasta ner i mixern och mixa med någon vätska så har du din vitaminbomb :). För extra näringsboost kan du tillsätta olika superfoods som spirulina, chlorella, nässlor, gurkmeja och liknande. Superbra sätt att enkelt få i sig dagsbehov av grönt på ett enkelt sätt!

Om du har svårare för gröna smoothies kan jag tipsa om att smyga ner lite grönt i dina bärsmoothies. Spenat och gröna ärtor till exempel, de smakar inte så mycket och ger mycket fibrer och mineraler.

Tricket för att de ska bli mer mättande är att toppa med olika saker som nötter, frön, frukt och liknande. Jag tycker även om att äta smoothies med sked, det gör att du känner mer mättnad och genom att tugga ökar du matsmältningsenzymerna och du får bättre matsmältning på köpet!

Smoothie med hallon, blåbär, svarta vinbär, banan, gröna ärtor, spenat, ingefära, hampaprotein, citron och mandelmjölk. Toppat med valnötter, pumpa. och solrosfrön och kokosflingor. Riktig vitaminkick!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *